2.25 Promocja marki innowacyjnych MŚP (działalność eksportowa) = cała Polska

2.25 Promocja marki innowacyjnych MŚP (działalność eksportowa) = cała Polska

 

DLA KOGO:

  • Dla mikro, małych, średnich przedsiębiorstw (MŚP), które wpisują się w jeden z następujących sektorów gospodarki:
  1. Sektor medyczny i farmaceutyczny
  2. Sektor budowy i wykańczania budowli
  3. Sektor elektroniki profesjonalnej, mikroelektroniki i fotoniki
  4. Sektor zielonych technologii (w tym OZE, GOZ)
  5. Sektor IT/ICT
  6. Sektor przemysłu kreatywnego
  7. Sektor kosmetyczny
  8. Sektor maszyn i urządzeń
  9. Sektor meblarski
  10. Sektor motoryzacyjny
  11. Sektor pojazdów szynowych
  12. Sektor statków specjalistycznych, jachtów i łodzi
  13. Sektor wysokich technologii w obszarze bezpieczeństwa i towarów podwójnego zastosowania
  14. Sektor lotniczo-kosmiczny
  15. Sektor spożywczy

 

NA CO:

  • Dofinansowanie na działania promocyjne: udział Wnioskodawcy w targach ze stoiskiem narodowym w charakterze wystawcy; wyjazdowe misje gospodarcze w celu odbycia spotkań z potencjalnymi kontrahentami, połączone z udziałem wnioskodawcy w targach w charakterze zwiedzającego lub seminariach/konferencjach branżowych w czasie trwania misji; kampanie promocyjne.
  • Wsparcie obejmuje: koszty wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego podczas uczestnictwa przedsiębiorstwa w danych targach lub danej wystawie; koszty podróży służbowych pracowników uczestniczących w targach lub misjach gospodarczych; koszty przygotowania i przeprowadzenia kampanii promocyjnej w związku z udziałem w targach i organizacją wyjazdowych misji gospodarczych.

 

WARUNKI:

  • Wpisywanie się w Krajowe Inteligentne Specjalizacje.
  • Wymagane: udział w wydarzeniach targowych wskazanych na liście wydarzeń targowych, na których będą realizowane stoiska narodowe dla sektora, w który wpisuje się projekt, opublikowanej na stronie internetowej Ministerstwa Rozwoju i Technologii oraz wyjazdowych misjach gospodarczych, w celu promowania marki produktowej wnioskodawcy i Marki Polskiej Gospodarki.
  • Ważne: uzyskanie przez Wnioskodawcę w ostatnim zamkniętym roku obrotowym przychodów netto ze sprzedaży produktów na eksport w wysokości co najmniej 20% przychodów netto ze sprzedaży towarów i usług (wyższe wartości [25% i wzwyż] będą dodatkowo punktowane); ponoszenie przez Wnioskodawcę nakładów na działalność badawczo-rozwojową w ciągu ostatnich trzech lat obrotowych przed złożeniem wniosku o dofinansowanie (na potwierdzenie należy przedłożyć sprawozdanie złożone do GUS, tj. PNT-01 za co najmniej jeden rok we wskazanym okresie); lub wdrożenie przez Wnioskodawcę innowacji produktowych/procesowych w ciągu ostatnich trzech lat obrotowych przed złożeniem wniosku o dofinansowanie (na potwierdzenie należy przedłożyć sprawozdanie złożone do GUS, tj. PNT-02/02u).

 

DOFINANSOWANIE:

  • Intensywność wsparcia do 50% wartości kosztów netto.
  • Nie ma minimalnej i maksymalnej wartości kosztów kwalifikowalnych w projekcie.

 

PREFERENCJE:

  • Nagrodzona/wyróżniona w ciągu ostatnich pięciu lat marka produktowa Wnioskodawcy; regularne uczestnictwo i zgłaszanie produktów pod marką produktową wskazaną we wniosku o dofinansowanie w wydarzeniach targowych w charakterze wystawcy.

 

Nabór wniosków: od 13 maja 2025 r. do 24 czerwca 2025 r.
oraz od 5 listopada 2025 r. do 16 grudnia 2025 r.